یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

راه اندازی دفتر انتقال دانش فنی در مرکز تحقیقات مخابرات

شبکه هاي اجتماعي - فناوري

پنج شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱:۰۰


رئیس پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه اندازی دفتر انتقال دانش فنی با توجه به ضرورت های فعلی اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد مقاومتی و تجاری سازی فناوری های نو در کشور خبر داد.

وایمکس نیوز - محمد خوانساری امروز در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه الکامپ با اشاره به راه اندازی دفتر انتقال دانش فنی فناوری های تولید شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر با توجه به ضرورت های اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی، نیاز به ایجاد دفتری برای تجاری سازی فناوری های نوین و ایجاد روابط مختلف در بخش تجاری سازی دانش بنیان احساس می شود. 

وی افزود: بر این اساس دفتر انتقال دانش فنی علاوه بر پیگیری این موضوع در راستای حفظ حقوق مالکیت فکری تولیدات پژوهشی در پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز اقدام می کند و در این زمینه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و نیز صندوق حمایت از صنایع الکترونیک وزارت صنعت همکاری می کند.

رئیس پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: از امضای تفاهم با پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای تاسیس شرکت دانش بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: علاوه بر این با همراهی معاونت نوآوری وزارت ارتباطات حمایت ویژه ای برای تجاری سازی نوآوری های مرکز تحقیقات مخابرات ایران در جهت ورود فناوری های تولید شده به بازار خواهیم داشت.

به گفته وی در این زمینه همچنین پارک پیشروان برای نخبگان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و وزارت ارتباطات تاسیس خواهد شد و در دستور کار قرار دارد.

منبع : مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو